تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

مطالب این وبلاگ در مورد بازار کاشی و سرامیک است که توسط مجموعه ماناتایل، زیربرند هولدینگ مانامستر تهیه شده است.
تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

مطالب این وبلاگ در مورد بازار کاشی و سرامیک است که توسط مجموعه ماناتایل، زیربرند هولدینگ مانامستر تهیه شده است.

برای صادرات برنامه ریزی کنید!

صادرات به معنای منتقل کردن کالا از کشور مبدا به کشور مقصد می باشد در صورتی که این انتقال با رعایت جوانب قانونی و از مسیر قانونی دو کشور انجام شود، فروشنده کالا از کشور مبدا به عنوان صادر کننده و خریدار کالا به عنوان وارد کننده به شمار می رود. حال اگر تصمیم به صادرات محصولات خود هستید مقاله زیر را دنبال کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت تولید و پخس مصالح ساختمانی مانامستر با یک نمونه از صادرات که صادرات کاشی و سرامیک در روسیه هست، آشنا شوید.


یک برنامه صادراتی تهیه کنید.برنامه ریزی اولین قدم برای موفقیت صادرات است.

برای صادرات برنامه ریزی کنید.

برنامه صادرات به شما کمک می کند حقایق، محدودیت ها و اهداف پیرامون تلاش های بین المللی خود را درک کنید. از آن برای ایجاد اهداف خاص، تصمیم گیری در مورد برنامه های اجرایی و علامت گذاری نقاط عطف موفقیت خود استفاده کنید. همچنین می تواند تیم شما را برای رسیدن به اهداف تشویق کند.

برنامه‌های مکتوب درک روشنی از گام‌های خاص برای اطمینان از تعهد به صادرات می‌دهد. بدون برنامه، کسب و کار شما ممکن است فرصت های رشد بلندمدت بهتری را در خارج از بازار داخلی نادیده بگیرد. 

مراحل توسعه برنامه صادرات شما

  • شناسایی محصول یا خدماتی که قرار است صادر شود و پتانسیل صادرات آن را بررسی کنید.

  • انجام تحقیقات بازار در مورد کشورهای مورد علاقه،

  • در مورد استراتژی قیمت گذاری برای محصول یا خدمات تصمیم گیری کنید و

  • یک استراتژی برای یافتن خریداران تعریف کنید.

نکات کلیدی

آن را ساده نگه دارید. تلاش برنامه ریزی اولیه خود به تدریج اطلاعات و بینش بیشتری ایجاد می کند. همانطور که در مورد صادرات و موقعیت رقابتی شرکت خود اطلاعات بیشتری کسب می کنید، برنامه صادرات دقیق تر می شود.

یک ابزار مدیریتی منعطف بسازید، نه یک سند ثابت. اهداف باید با نتایج واقعی مقایسه شوند تا موفقیت استراتژی های مختلف اندازه گیری شود. در اصلاح طرح با کسب اطلاعات و تجربه بیشتر تردید نکنید.

برای شرکت هایی که قصد صادرات مستقیم دارند، به معنای فروش به یک کاربر نهایی در کشور دیگر، یک طرح دقیق توصیه می شود. اگر شرکت شما روش های صادرات غیرمستقیم را انتخاب می کند یا از طریق وب سایت شما یا شخص ثالث به فروش می رساند، ممکن است از طرح های بسیار ساده تری استفاده کنید.

عناصر یک برنامه صادراتی

همانطور که یک برنامه صادراتی تهیه می کنید، سؤالات زیر را برای هر بازار در نظر بگیرید. این طرح نمونه از یک طرح صادراتی می تواند به شما در سازماندهی کارتان کمک کند.


  1. کدام محصولات برای توسعه صادرات انتخاب می شوند و در صورت وجود چه اصلاحاتی باید برای تطبیق آنها با بازارهای خارج از کشور انجام شود؟ پتانسیل صادرات محصول/خدمت خود را ارزیابی کنید.

  2. آیا مجوز صادرات نیاز است؟

  3. کدام کشورها هدف توسعه فروش هستند؟

  4. پروفایل های اصلی مشتری چیست و از چه کانال های بازاریابی و توزیع باید برای دستیابی به مشتریان استفاده کرد؟

  5. چالش‌های ویژه (مثلاً رقابت، تفاوت‌های فرهنگی و کنترل‌های واردات و صادرات) و راهبرد مقابله با آنها چیست؟

  6. قیمت فروش صادراتی محصول شما چگونه تعیین خواهد شد؟

  7. چه مراحل عملیاتی مشخصی باید انجام شود و چه زمانی؟

  8. چارچوب زمانی برای اجرای هر یک از عناصر طرح چقدر خواهد بود؟

  9. چه پرسنل و منابع شرکت به صادرات اختصاص خواهد یافت؟

  10. هزینه زمان و هزینه برای هر عنصر چقدر خواهد بود؟

  11. نتایج چگونه ارزیابی و برای اصلاح طرح مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟

سؤالات عمیق تر برای پاسخ به هنگام ساخت برنامه صادرات

محصول یا خدمات

  • محصول یا خدمات من چه نیازی را در بازار جهانی پر می کند؟

  • در صورت وجود، چه تغییراتی باید برای تطبیق محصول من برای بازارهای صادراتی انجام شود؟

  • آیا برای صادرات به مجوزها یا گواهینامه های خاصی از ایالات متحده یا دولت خریدار برای واردات محصول نیاز دارم؟

  • آیا باید بسته بندی یا برچسب گذاری را اصلاح کنم؟

  • برای محافظت از مالکیت معنوی خود به چه چیزی نیاز دارم؟

ملاحظات قیمت گذاری

  • هزینه ارائه محصول من به بازار (حمل و نقل، عوارض، مالیات و سایر هزینه ها) چقدر است؟
  • با توجه به برآورد هزینه های حمل و نقل، استراتژی قیمت گذاری من چیست؟

ترویج

  • در صورت وجود چه تغییراتی باید در وب سایت خود برای اهداف بازاریابی انجام دهم؟
  • آیا باید روی پلتفرم های تجارت الکترونیک شخص ثالث بفروشم؟
  • از چه نوع رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی استفاده کنم؟
  • آیا باید در نمایشگاهی شرکت کنم که خریداران بین المللی در آن حضور دارند؟

مشکلات مدیریتی

  • آیا دلایل پیگیری بازارهای صادراتی اهداف محکمی (مانند افزایش حجم فروش یا توسعه پایگاه مشتریان گسترده تر)، یا بیهوده تر هستند (مثلاً مالک بهانه ای برای سفر می خواهد)؟
  • تعهد مدیریت ارشد به صادرات چقدر است؟ آیا صادرات به عنوان یک راه حل سریع برای کاهش فروش داخلی در نظر گرفته می شود؟ آیا در صورت افزایش فروش داخلی، مشتریان صادراتی مورد غفلت قرار خواهند گرفت؟
  • چه انتظاراتی وجود دارد؟ مدیریت انتظار دارد که عملیات صادرات چقدر سریع خودپایدار شود؟ چه سطحی از بازگشت سرمایه انتظار می رود؟

تجربه

  • قبلاً در کدام کشورها تجارت انجام شده است یا قبلاً سؤالاتی دریافت شده است؟
  • در مورد کدام خطوط تولید بیشتر صحبت می شود؟
  • آیا مشتریان داخلی محصول را برای فروش یا ارسال به خارج از کشور خریداری می کنند؟ اگر چنین است، کجا؟
  • روند فروش و استعلام صعودی است یا نزولی؟
  • رقبای اصلی داخلی و خارجی چه کسانی هستند؟
  • چه درس هایی از تجربیات صادرات گذشته گرفته شده است؟

پرسنل

  • این شرکت چه تخصص بین المللی داخلی دارد (تجربه فروش بین المللی، توانایی های زبان و غیره)؟
  • چه کسی مسئول سازمان و کارکنان بخش صادرات خواهد بود؟
  • چه مقدار از زمان مدیریت ارشد باید/می تواند اختصاص داده شود؟
  • چه ساختار سازمانی مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که فروش صادراتی به اندازه کافی خدمات رسانی می شود؟
  • چه کسی پس از انجام برنامه ریزی پیگیری خواهد کرد؟

ظرفیت تولید

  • از ظرفیت فعلی چگونه استفاده می شود؟
  • آیا تکمیل سفارشات صادراتی به فروش داخلی لطمه می زند؟
  • در مورد هزینه تولید اضافی چطور؟
  • آیا در حجم کار سالانه نوساناتی وجود دارد؟ چه زمانی؟ چرا؟
  • چه مقدار حداقل سفارش مورد نیاز است؟
  • برای طراحی و بسته بندی محصولات مخصوص صادرات چه چیزی لازم است؟

ظرفیت مالی

  • چه میزان سرمایه را می توان برای تولید و بازاریابی صادراتی (Production and export marketing) اختصاص داد؟
  • چه سطحی از هزینه های عملیاتی می تواند توسط بخش صادرات پشتیبانی شود؟
  • هزینه های اولیه تلاش های صادراتی چگونه تخصیص می یابد؟
  • چه برنامه های توسعه جدید دیگری می تواند با برنامه های صادراتی رقابت کند؟
  • تا چه تاریخی یک تلاش صادراتی باید هزینه خود را بپردازد؟
  • آیا واجد شرایط دریافت هر نوع تامین مالی صادرات هستید؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد